povídka-Školní dny

13.12.2013 20:25

Školní dny

,,Cau Rozi dneska po skole ok?"  

   Škoda že neopovídá.Šprtka.Normálně si o hodinách všichni smskujeme nebo hrajeme hry online ale dneska je to pro Rozárii velký den.Píše se totiž písemka z češtiny a ona je asi na sebe pyšná že konečně umí.Učitelka Vokálková si ale musí z celé té třídy všimnout zrovna mě jak držím mobil v ruce a hned přísně prohodí: ,,Francková,ten mobil vypnout a do tašky nebo..!" já znuděně přikývnu a to už uběhla celá slavná minuta hodiny.Téda ten čas se vleče.Nevím vůbec nic co v písemce je.Vokálková dokáže být docela svině když ji naštveme.Chodíme už do 9. třídy no tak by to snad nemuselo být tak horký,nebo ne?Konečně zazvoní na konec hodiny a na důkaz toho,že bůh vážně existuje. ,,Tos teda zas projela Jani." řekne mi Róza celá pobavená z toho že tentokrát neměla ona žádný průšvih.

,,Jdeš dneska po škole do toho parku,Ro?" přidá se ještě Gábina naše další do party smolařů.,,nemůžu mám doma bráchu na hlídání..." ,,Tak se zeptej jestli nemůže s náma,ne?" to byl teprve nápad.Po škole jsme opravdu zamířly do parku a v dálce k nám šli pomalou chůzí Róza a její 6ti letý bratr Janík.Oba je pozdravíme a poté jen tak couráme.,,Jů,osm to bude doma mazéc, zejtra úterý já letim čago zítra holky!" zadrmolí Rozárie a i s Janíkem se odebírají domů.,,I já bych měla jít,ahoj." ,,Čau" rozloučíme se a obě jdeme svým směrem..

,,Slyšeli ste to,někdo prej ukrad skolni fond na novy knihy jestli ho rida vyhmatne!" zapípá mi sms při dějepisu.Teda,no to je průšvih.Sice nevim,který nešťastník to musel ukrást ale nechtěla bych být tím člověkem.,,Jano," vytrhne mě náhle přísný hlas (jinak dost dobrého učitele) z přemítání. ,,po vyučování se dostavíš do kabinetu ředitele." no!Co se jen mohlo stát?Celá třída na mě po zbytek hodiny nenápadně pomrkává,jestli jsem se třeba nerozsypala strachy.Ale to já ne.nemá smysl se strachovat když ani nevím důvod té návštěvy.Bůh ví,třeba je to něco dobrého,ale moc na to nesázim...

..Jak jsem čekala:byl to průšvih.A jakej.Nějaký rádoby inteligent si domyslel že fond jsem ukradla JÁ.Ale to přeci není pravda.Ředitel mi to uznal,přecci jen měl jen nějakou výpovědˇ studenta ale přesto...myslím si že to na mě někdo musel narafičit.To není samosebou.Všichni už o tom ví a i když jsem vyvázla bez trestu,každý na chodbě,ve třídě,na záchodě prostě všude má ty nedůvěřivé posměvačské oči.všichni se mi smějí.Je mi tak trapně...

 

—————

Zpět